Skip to content

Computeren i sofaen

1. december 2010

Den digitale udvikling omkring e-bøger, Ipads og tilsvarende tablet computere er fascinerende. Det handler om Couch Computing – computeren i sofaen.

Jeg har en kraftig desktop computer der bruges til billedbehandling, DVD-brænding, CD-ripping og Hannibal, min ældste søn, spiller World of Warcraft på den.

Hvad jeg mangler? En device der kan bruges til at læse bøger på, at se film på, almindelig browsing, checke mails og skrive korte mails på.

Er det ikke en laptop/bærbar pc? Jeg har en lille laptop fra mit arbejde. Fin til… arbejde.

Er det en Ipad? Nej. Men den opfylder dele af mit behov.

Er det en e-bogs læser a la Kindle? Mjah. Den opfylder dele af mine behov vedr. bøger.

Og denne klumme handler jagten på den rigtige device, med de rigtige funktioner, og alt hvad der knytter sig til den.

 

From → e-bøger, Tablets

Skriv en kommentar

Skriv et svar

