Skip to content

Endelig – min tablet er kommet, minimal pris, max sjov

24. marts 2011

Den Nook Color jeg bestilte er ankommet og jeg har rodet lidt med den.

Det første jeg gjorde var at prøve den som e-bogs læser. Det var hurtigt overstået; min Kindle er bare bedre. Der er to årsager:
(1) Kindle’s skærm kan jeg holde ud at læse på. Nook’ens LCD skærm egner sig ikke til længere tids læsning.
(2) Kindle er meget lettere.

Men jeg skal ikke bruge Nook’en som e-bogs læser, så det betyder ikke noget for mig.

Og nu, en time senere, rootede jeg Nook’en, dvs. “låste den op”. Det betyder at jeg har fået superbruger rettigheder på Nook’en og kan installere alle de programmer jeg ønsker.

Når jeg tænder Nook’en kommer der et fint Android logo og så har jeg Gmail, browser, Market jeg downloader apps fra, you-name-it. Og jeg kan stadig bruge den indbyggede e-bogs læser.

Nedenfor et snapshot hvor browseren viser eTanker-siden. Ikke et tegn på den er rootet, men alligevel.

Cool lille sag!
Pris? 1500 kroner.
Starten på historien om min lavpris-tablet finder du her.
Fortsættelse følger.

5 kommentarer
  1. Steen Suder permalink

    Hvordan er den mht. hastighed; hvad er din fornemmelse Nooken?
    Ville den kunne bruges til sofasurfing uden at vække for stor irritation?

    • Kasper permalink

      Min umiddelbare fornemmelse er at hastigheden er ok til sofa-surfing.
      Det er iøvrigt muligt at overclocke kernen så Nook’en kører 1 eller 1,1 GHz.
      Lige nu kører min Nook standard Android 2.1 (Eclair) som den er født med. Men på nettet er der mange muligheder for at køre nyere versioner. Og der kan også være performance at hente.

  2. Tommy permalink

    Må man spørge hvor du har købt den. Jeg prøvede at bestille hos B&N, men de vil ikke shippe til DK.

  3. Kasper permalink

    Købte den på eBay (som ny), men finten var at den blev sendt til en ven i USA, som derefter sendte den videre.

  4. Anders Winther permalink

    Go ven🙂

Skriv et svar

