Skip to content

Nook babysteps

28. marts 2011

Jeg startede med at roote min Nook, dvs. blive superbruger på den, og dermed få fuld kontrol med den. Det skrev jeg kort om for få dage siden.
Sidenhen har jeg bare leget med den, hvilket primært vil sige at jeg har brugt den til mail og lidt sofa-surfing.

Skridtet videre var en større opdatering. I bund og grund kører Nook’en på Android 2.1 men jeg vil jo gerne have Honeycomb (v. 3.0).

Android 2.1 (Eclair), 2.2 (Froyo) og 2.3 (Gingerbread) er udviklet til telefoner, mens Honeycomb er udviklet til tablets med de lidt større skærme.

På nettet er der mange forskellige opgraderinger til Nook’en og jeg satsede i første omgang på pakke baseret på Android v. 2.3. En rigtig god installationsvejledning for dummies findes ikke. Overblikket skal du selv skabe ved at følge et sammensurium af forskellige tråde på diverse fora.

Her hvad der kort sagt skete:

Jeg fandt en ROM, prøvede at flashe min Nook og slam… Den var stenet. Eller bricked som de siger.

Løsningen var at reboote på et SD-kort med recovery software, og geninstallere min backup. Efter et par minutter var Nook’en som ny. Den var som sekundet efter jeg pakkede den ud og registrerede den hos B&N.

“Hjælp” skreg jeg på et forum, “hvad gjorde jeg forkert?” Svarene er på vej ind nu.

So here’s the deal: Køb kun en Nook hvis du er parat til at eksperimentere.

Android er baseret på Linux, og hvis du kender til begreber som mounting, partitionering og tilsvarende så er du på hjemmebane.

Jeg regner med at lave en kort, overskuelig how-to når jeg har fået opgraderet min Nook.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

