Skip to content

Sexy flashing

1. april 2011

Det var slet ikke så svært.

Efter en kort og koncis beskrivelse fik jeg flashet min Nook og den kører nu Android 2.3. Denne version kaldes Gingerbread og er versionen før den tablet-optimerede Honeycomb.
Det fungerer godt.
Det ser godt ud.
Og jeg kan sofa-surfe🙂

Oplevelsen
Jeg har kun lige akkurat opdateret Nook’en, så mine eksperimenter med Android er stadig ret nye og længere tids daglig brug har jeg til gode. En egentlig sammenligning med fx. Ipad er derfor lige tidlig nok. Men jeg har da nogle observationer.
Det er let at navigere rundt på Nook’en. Finger-kontrollen er fin nok, jeg kan zoome ind og ud på websider, det trådløse netværk kørte med det samme, downloads fra Android Market er problemfri.

Apps
Hele værdikæden af apps og services Apple tilbyder brugeren (se også her) er stærk og dén oplevelse får man ikke umiddelbart på en Nook. Jeg har endnu ikke installeret en medie afspiller (hverken lyd eller video) men selvfølgelig er det muligt. Adgangen til musikkøb er bare mindre strømlinet.
Lige nu har jeg installeret en lille håndfuld apps, bl.a. Evernote, Dolphin Browser og Boligsidens app til søgning efter huse.
De næste apps bliver medieafspiller (film!), en e-mail klient som alternativ til den indbygged Gmail applikation og… Det finder jeg ud af.

Summa summarum
For 1.500,- har jeg fået en lækker, lille tablet.
Ja, den har mangler sammenlignet med Ipad eller Motorola Xoom, men til prisen er den uden konkurrence.
Mere følger, bl.a. billeder.

Nørderi
Er du overfølsom overfor det under motorhjelmen kan du springe resten over.

Normalt kører Nook’ens CPU 800 MHz, men kernen jeg har installeret banker clockfrekvensen op til 1,1 GHz. Det kan mærkes.

Nook’en har Bluetooth-hardware indbygget, men det er i udgangspunktet ikke aktiveret. Målrettede udviklere har dog fixet det, så nu kan Nook’ens Bluetooth aktiveres så den kan bruges med eksternt tastatur. Selv har jeg kun forbundet den til min telefon, dog uden at få Internet-adgang. Ved ikke om det kan fungere.

(Top nørderi: Wiimote kan forbindes til Nook’en via BlueTooth og installeres en Nintendo-emulator kan du spille Nintendo-spil på din Nook. Du skal IKKE regne med at læse mere om dét på denne side. Update: se video nedenfor)

3 kommentarer
  1. Anders Winther permalink

    Glæder mig til at læse om dine oplevelser med at afspille film.

  2. Kasper permalink

    Har allerede prøvet YouTube, men var ikke imponeret. Vedholdende rygter tyder dog på at det kan blive bedre. Måske bare et spørgsmål om nogle indstillinger der lige skal være ok.
    Mere følger helt sikkert hvad angår video.

Skriv et svar

