Skip to content

Den overlegne tablet

18. april 2011

Tablet eller pc?
E-bogslæser eller tablet
Smartphone eller pc?

Brugssituationen er afgørende for hvilken device vi vælger at bruge, samt hvornår og hvordan vi bruger den.

For et par år siden var min eneste mulighed for at checke mail, at jeg tændte computeren.

Sidenhen fik jeg en mobiltelefon, og min nuværende mobil har en Gmail-applikation så det er let.

Og nu har jeg også en Tablet, en Nook, som bliver den tredje mulighed for at gå på nettet og checke mails.
(Der er også en fjerde mulighed: Min kindle har en rudimentær browser og går på mit trådløse netværk på få sekunder).

Det er ekstremt hurtigt at checke og læse mails på min tablet. Måske er min mobil lige så hurtig, men skærmstørrelsen er ikke just indbydende. Og skal jeg skrive mere end et “ok, vi ses” er mobilens tastatur for lille.

Med Nook’en er det bare at swipe fingeren over skærmen og røre Gmail-ikonet.

Tidligere checkede jeg nyheder på mobilen. Stadig oftere bruger jeg Nook’en.
Ligger jeg i sengen er det bare at swipe fingeren over skærmen for at aktivere Nook’en, røre browser-ikonet og finde bogmærket for det site jeg vil besøge. Det er lige så hurtigt som på mobilen og skærmen er større.
Alternativet var min bærbare pc, men den er for længe om at starte (selv når den er på stand-by), den er klodset med både skærm og tastatur, og så er den tung.

Min pointe er at i nogle situationer er en tablet det naturlige valg. En tablet kan være både pc og smartphone overlegen.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

