Hop til indhold

Nook update: rock steady

27. april 2011

Kort opdatering på min Nook lavpris-tablet.

Den virker, kører stabilt og giver ikke problemer. Den er ideel når jeg lige skal checke mail eller læse nyheder.

Nook’en som den kører for mig (og mange andre) er resultatet af nogle dygtige hackeres leg med kvalitets hardware, men det giver ikke grund til bekymring. Den software (Android og kerne) jeg har installeret er rock steady.

De programmører der arbejder med Nook-udviklingen på hobby basis er utrolig engagerede. Der kommer løbende opdateringer, men jeg har ikke installeret de seneste versioner. Det er ikke nødvendigt, for det nuværende setup er fint.

Der er en ny kerne i test, hvor CPU frekvensen kan skrues op til 1,3 GHz (standard er 800 MHz, min kører 1,1 GHz lige nu). Når dén kerne er stabil og frigives, vil jeg opdatere.

Jeg har iøvrigt følgende apps installeret:

    -IMDB – app til det store on-line filmleksikon
    -Opera Mobile (browser)
    -Evernote
    -MoboPlayer som videoafspiller
    -WordPress app (til bloggen)
    -Forskellige værktøjer (fx. LookOut security)
    -Div. standard apps (YouTube, Gmail, Market o.a.)

Idéer/ønsker/næste:

    -Bedre e-mail klient. Der skulle være et super mail program til Notion Ink Adam.
    -test af Kindle app; ikke fordi jeg vil læse bøger på Nook’en, men fordi man kan. 😉
    -Honeycomb når den engang frigives.
Skriv en kommentar

Skriv en kommentar