Skip to content

Nook no more

26. maj 2011

Jeg har solgt min Nook.
Den var sjov at lege med, fin til sofa-browsing og fyldte ikke meget i tasken når jeg var på farten, men alligevel solgte jeg den.

Når jeg til daglig kører i S-tog er min Android-telefon hurtigere og nemmere at checke mails og nyheder på. Wifi-forbindelsen i S-toget er for besværlig.
Jeg læser også gerne bøger i toget, enten rigtige papirbøger eller e-bøger på min Kindle, men jeg kunne ikke holde ud at læse bøger på Nook’ens skærm.
Nok har jeg hele tiden været fortaler for Nook’ens ringe størrelse (7″ skærm) og forholdsvis lave vægt (ca. 425 gram), men til sofa-brug er forholdet mellem vægt og skærmstørrelse ikke gunstigt.
Vægten er alligevel så høj at jeg ikke kan holde ud at holde Nook’en i én hånd, og hvis den alligevel er for tung til det, så vil jeg foretrække en skærm nummeret større. Fordelen er også at der bliver lidt mindre zoom ind og ud.

What’s next
Konklusionen er at jeg skal have en tablet med lavere vægt før den for alvor er til at håndtere med én hånd.
Det ligger ikke lige for, og dermed blive det en tablet med større skærm a la Ipad. Vægten stiger også, men i dén situation er det acceptabelt.
3G modem er også vejen frem hvis man ofte er på farten (men jeg kunne have brugt telefonen som hot-spot).
Jeg leder derfor stadig efter den rigtige løsning.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

