Skip to content

Ny Nook: med E-pearl skærm og uden fedtfingre

1. juni 2011

Verden har vænnet os til berøringsfølsomme skærme. For mit vedkommende er det i sådan en grad, at jeg ofte tager mig selv i at sætte fedtfingre på min Kindles skærm. Men det er ikke en berøringsfølsom skærm og af samme grund har Kindle et tastatur som jeg (ubehjælpeligt) forsøger at navigere rundt på siden med.

Barnes & Noble har taget det logiske skridt videre og lanceret en e-bogslæser med det superfede E-ink Pearl display som også Kindle bruger, og kombineret det med en infrarød sensor placeret i rammen omkring skærmen. Når du bladrer swiper du fingeren hen over skærmen, istedet for at bruge knapper.

Ny Nook

Den nye Nook koster 139 USD (ligesom en Kindle), har Wifi og plads til måske 1.000 bøger og blade. Skærmen er en 6″ skærm.

Det er muligt at tablets overhaler e-bogslæserne indenom hvad angår bredden i funktionalitet, men E-ink displays er langt overlegne når det kommer til læsbarhed. Den nye Nook viser at de dedikerede e-bogslæsere lever og Barnes & Noble demonstrerer hvordan produktet stadig kan udvikles.

Du kan læse mere her

From → e-bøger

3 kommentarer
  1. PalleA permalink

    Hej

    Hvordan har du købt den? Jeg tænker her på hjemtagelsesomkostningerne og moms mv? Hvad kom den samlet set til at koste ?

    mvh
    Palle

  2. Kasper permalink

    Såvidt jeg husker var det via eBay i US hvor Barnes & Noble havde en kampagne (ingen porto eller forsendelsesomkostninger). Betalte med PayPal og fik den sendt til en ven i USA. Og dét er finten, for jeg mener ikke B&N sender udenfor USA.
    Den blev så ompakket og sendt til DK for 10-15 USD. Betalte lidt under 300,- da jeg hentede den på posthuset.

  3. PalleA permalink

    Tak..jeg vil se om jeg kan lave samme finte🙂

Skriv et svar

