Skip to content

Det manglende omslag

30. juli 2011

Sidste års sommerferiebogbagage var omfattende; den dystopiske Vejen af Cormac Mccarthy (god men lidt for mange bibelske referencer), Oscar Wao & hans korte og forunderlige liv af Junot Díaz (morsom og underholdende) samt et udvalg af krimier. I år har jeg medbragt min Kindle.

Jeg har ikke på forhånd udvalgt alle bøgerne jeg vil læse, men køber dem lidt efter lidt. Det er jo nemt med en Kindle på et trådløst netværk. Og så både fylder og vejer den mindre i forhold til sidste års bagage.
Men noget mangler.

Jeg savner bøgernes omslag.
Harvey Macaulays omslag til Oscar Wao er med til at gøre bogen til noget særligt. Og af samme grund værdsætter jeg bogreolerne i mine stuer, selvom det intet har med læseoplevelsen at gøre. Det er med andre ord dybt irrationelt.

Min Kindle ligger i et sort læderetui, med indbygget læselampe, og er 100% funktionel. Det eneste element af spræl er de fjollede billeder af klassiske forfattere som altid vises på Kindlens forside.

Her får Amazon derfor et forslag kvit og frit:
Når man slukker sin Kindle skulle den vise forsiden på bogen man er i færd med at læse. Det ville være et lillebitte skridt på vejen.

From → e-bøger

Skriv en kommentar

Skriv et svar

