Skip to content

Nyt køkken, nye behov – tid til tablet-tanker

11. maj 2012

For et års tid siden legede jeg med en (hjemmebrygget) 7″ tablet, baseret på en Nook e-boglæser, men i sidste ende var den utilstrækkelig: Til sofa-brug var forholdet mellem vægt og skærmstørrelse ikke optimalt.

Efter at være flyttet til en ny lejlighed, hvor vi har fået et stort køkken-alrum, har mine tablet-behov ændret sig.

Jeg vil stadig gerne have en tablet til sofa-surfing, men når jeg render rundt i køkkenet savner jeg ofte en computer med Internet. Og den bærbare med tastatur osv. er et overkill. en tablet er rigeligt:

Jeg vil høre netradio og musik.
Streame tv, specielt nyheder.
Kunne følge en opskrift.
Og dertil kommer alt andet med at surfe, læse nyheder osv.

Men med det ændrede fokus kunne det være, at en 7″ tablet ville være tilstrækkeligt. Måske.

Streaming video på en 7″ skærm ikke ligefrem som at sidde på 8. række i Imperial. Omvendt tror jeg at mine drenge ville sætte lidt for stor pris på en 10″ tablet. Jeg ville simpelthen ikke have den i fred.

P1 ville tabe til noget Angry-Birds-goes-Modern-Warfare-agtigt.

Tablet-tankerne er med andre ord genstartet.

From → Ipad, Tablets

Skriv en kommentar

Skriv et svar

