Skip to content

Billige e-bøger – måske

5. juni 2012

Tilbage i februar 2011 skrev jeg at e-bøger skulle kunne erhverves for mellem 40 og 60 kroner for at styrke salget.

Mit argument var at jeg låner bøger ud til venner og bekendte, og dermed går forlage og forfattere glip af royalties. Er bøgerne tilstrækkeligt billige ville salget stige.

Jeg lavede en grov generalisering ud fra en enkelt, meget slidt bog jeg har stående. Misterioso af Arne Dahl.

Og nu er samme bog tilgængelig som e-bog for 40,- hos saxo.com.

Misterioso blev godt nok udgivet for adskillige år siden, men bedre sent end aldrig.

Jeg begyndte at lege med tanken om hvordan min bogsamling ville blive konverteret til en e-bogsamling. Det mindede mig om skiftet fra LP til CD. I løbet af en årrække genkøbte jeg flere af mine plader som cd’er, ligesom mange andre gjorde, hvilket må have kastet mange penge i pladeselskabernes lommer.
Men dét minde varede kun til jeg så, at alle de andre Arne Dahl-bøger kostede 85,- kroner. Måske er det forlagenes pusher-strategi.

(Ps. Arne Dahls krimiserie om A-gruppen giver stadig alle andre krimiserier baghjul.)

From → e-bøger

Skriv en kommentar

Skriv et svar

