Skip to content

Hvilken tablet?

18. juni 2012

Nu er der jo andet i verden end e-bøger og jeg mangler stadig en tablet, så mine couch computing-behov kan opfyldes.

c|net’s tv-klip med de fem bedste tablets.

Og jeg har nu en liste med kandidater.

 I maj måned skrev jeg om hvordan mit nye køkken startede nye tablet-tanker, og mit couch computing-begreb skal måske udvides til at omfatte kitchen computing.

Jeg faldt over dette korte tv-klip på c|net hvor de fem bedste tablets kort præsenteres. Det er:

1: iPad – 3. generation (fra ca. 3.600).

2: Asus Eee Pad Transformer Prime (fra ca. 5.000).

3: Asus Transformer Pad TF300 (fra ca. 3.200).

4: Sony Tablet S (fra ca. 3.400).

5: Samsung Galaxy Tab 10.1 (fra ca. 3.500).

Både Samsung og Asus har opdateret deres tablets og reduceret priserne. Ifølge c|net er årsagen til prisfaldet er Amazon og Barnes & Noble har lanceret lavpris tablets ($200 i USA).

Alle priserne er minimumskonfigurationer med typisk 16 Gb flash og wifi (ikke 3G).

Bortset fra iPad kører de andre tablets med Android. Og nu kommer der et spørgsmål af nærmest religiøs karakter: skal det være iPad/iOS eller Android?

Spørger jeg familien er svaret iPad.

Selv er jeg skiftet fra en HTC-telefon med Android til en iPhone, så jeg kender begge verdener.

Min erfaring er at Apples produkter bare fungerer. Det er let. God integration med services osv. Så det ender måske med en iPad.

Accessories – eller hvorfor en tablet ikke kan stå alene

Når jeg først har en tablet får jeg med det samme brug for en form for stander/holder samt højttalere.

Jeg vil høre musik og det skal ikke være musik som kom det fra en transistorradio. Jeg leger derfor med tanken om et par aktive højttalere til at hænge på væggen.

Og i køkkenet vil jeg have min tablet til at stå oprejst, så jeg kan se fjernsyn. Hvordan det skal løses må udforskes nærmere.

Desværre er privatøkonomien for tiden en begrænsende faktor, så jeg kan blive tvunget til at indgå et kompromisser undervejs, men jeg vil forsøge at undgå det.

Fortsættelse følger.

From → Tablets

One Comment
  1. Glæder mig til den med køkkenet, håber du opfinder noget der let kan kopieres

Skriv et svar

